Kun nyt puhutaan paljon näistä päästöistä. Nyt suomen olisi ruvettava rajoittamaan näitä, mutta en oikein jaksa ymmärtää miten se voi olla mahdollista täällä. Yksityisautoilua pitäisi vähentää niinhän hallitus haluaisi tehdä. Mutta miten se voi olla mahdollista, kun linja-autovuorot alkavat loppumaan pienilta paikkakunnilta. No nythän hallitus tuo taas esille, että nyt pitäisi ostaa Diesel, että se saastuttaa vähempi. Mutta kun taas ottaa asiaan toisen näkökulman, Suomalaiset ihmiset ajavat autolla n. 10 000 km/vuodessa keskimäärin. En tiedä tarkaan tuosta tilastosta, mutta olen laskeskellut käyettyjen autojen kilometreistä tuollaisen arvion uskon kyllä, että se melko lähellä bensa-autojen kilometreissä.

Nyt sitten kun aletaan laskemaan, että Diesel moottorilla pitäisi ajaa n. 15 000-30 000 km/vuodessa automerkistä riippuen. Mielestäni se on todella paljon. Nyt hallitus päätti laskea vähäpäästöisten autojen hintoja tämä koski lähinnä Diesel-autoja. Nyt kun järkevästi ajatellaan tätä asiaa niin ihmisethän rupeavat väkisin ajamaan paljon autoa kun he tavallaan tajuavat sen, että nythän meillä on halpa ajaa kun on Diesel. Nythän Diesel on jo melko yleinen tuolla maantiellä. Minun mielestä ei tämä ole sitä oikeaa kehitystä päästöjen poistoon. Nyt ihmiset lähtevät ajelemaan isoihin kauppakeskuksiin kun on niin halpa kulkea Diesel autolla. No mikä tässä on nyt sitten se koko homman juju lähikaupat kaatuu kun ei ole asiakkaita. Itse käytän pientä kauppaa joka sattuu olemaan työpaikkani alakerrassa. Kun olen tavallaan ymmärtänyt sen, että se on monen ihmisen etu.

Luin uutisen netti-keskisuomalaisesta, että Pieksämäelle rakennetaan uusi Ideapark. Tämä kehitys on nyt se että Suomalaiset ihmiset ajavat väistämättä suureen kauppakeskukssen vaikka hieman pitempiäkin matkoja kun on niin edullista kulkea ja ns. vähäpäästöisellä Diesel autolla mennä hurruutetaan kymmeniä kilometrejä. Mutta kun taas aletaan laskemaan sitä niin onko tuo sitä säästöä kukkarolle, ympäristölle taikka kellekkään.